Aktiver Sundbynet Play ( web-tv )

Når du har abonneret på en tv-pakke kan du med fordel aktivere Sundbynet Play via din selvbetjening, Herefter skal du hente app’en til din telefon.

Login detaljer står under WebTV på din selvbetjening.

Guide til de mest kendte fjernsyn

Philips tv guide

Følg denne guide til Philips tv

Undertekster

Undertekster på digitalt tv styres via dit tv.

Typisk skal du finde indstillingen via menu – kanal indstilling – undertekst
Her skal du sætte primær undertekst til dansk.

Kanalsøgning

Brug følgende værdier når du skal søge efter kanaler:

  • Antenne – Kabel (kabel-tv),
  • Operatørvalg – Vælg – “manuelt” eller “andre”
  • Søgetilstand – vælg hurtig søgning
  • Søgefrekvens = 143,000 Mhz (eller 143Khz)
  • QAM = 64
  • Symbolrate = 6875
  • Netværks id = 100 eller 00100

Frekvensliste

Her finder du vores frekvensliste i pdf til download
Printvenlig frekvensliste 2021

Viasat Ultra HD

For at du kan modtage Ultra HD kanalen, kræver det at dit tv understøtter følgende:

4K
HEVC ( H.265 )

Du kan tjekke dit tv’s manual/specifikationer om dit tv understøtter ovenstående.

Sundbynet Play (web-tv)

Vores nye WebTV-Boks, med denne boks kan du starte forfra, pause, se op til 8 dages fuldt tv arkiv af alle dine tv kanaler.
Med Sundbynet Play kan du også se alle dine tv kanaler på Mobil/tablet samt PC uanset hvor du er.

Du kan se web-tv via din browser på adressen www.playmakertv.dk

* android kræver fortrinsvis Android 5.X styresystem og opefter, men kan i nogle tilfælde også køre på Android 4.4

Tilvalgskanaler

Er ekstra kanaler du kan vælge til din tv-pakke, det kræver enten en WebTV boks eller app til din telefon/tablet. Playmaker appen understøtter Chromecast samt Airplay.

Sådan bestiller du tilvalgskanaler via din selvbetjening
Afbestilling af tilvalgskanaler skal gøres via din selvbetjening Her

Signalfejl

Digitalt tv er sårbart og kan meget let forstyrres, derfor skal din antenneinstallation være iorden.

Dårligt signal på en eller flere kanaler
Hvis du oplever at billedet hakker eller at lyden forsvinder kortvarigt på en eller flere kanaler, har du en utæt installation. Gennemgå dit antennekabel fra tv til antenneudtaget i væggen for synlige skader, revnet kabel o.lign.

Dårligt signal på alle kanaler
Hvis du oplever at billedet hakker eller at lyden forsvinder på alle tv kanaler, er signalstyrken formentlig for svag.

Har du flere fjernsyn tilsluttet skal du starte med at teste med kun et tv tilsluttet direkte til antenneudtaget.

Hvis signalet er ok betyder det formentlig at signalstyrken bliver for lav ved mange fjernsyn tilsluttet og derfor kræver din installation en antenneforstærker.



Stik og kabler

Brug altid HF-tætte stik, og skærmede kabler.
Dine kabler, antennestik samt antennedåse i væggen skal være af nyere dato for at være HF-tætte
Se evt denne artikel, som beskriver problemet.

Fordeling
Skal du fordele antennesignalet til flere fjernsyn, skal fordeleren ligesom dine antennestik være HF-tætte.
den mindste utæthed i din installation vil skabe nedsat signalstyrke samt pixeleringer

Du kan købe antennekabel og stik på metermål i Sundbynet:
Antennekabel: 10kr pr.meter
HF-tæt metal stik han/hun: 25kr pr.stk